Wednesday, August 26, 2015

Katering Murah Area Sg Besar & Sabak Bernam Selangor

Kita pening dengan family kita. Lagi-lagi mak kita lah. Aku taktaulah apa yang complicated about a wedding. Aku selalu je fikir, benda senang buat apa nak menyusahkan badan. Tetapi biasalah emak-emak kita, abang-abang kita mungkin la taknak kita rasa susah nak preparekan untuk perkahwinan ni secara perseorangan. Mesti nak bantu juga. mungkin kita sendiri yang keras kepala batu. 



Alhamdulillah, majlis pernikahan dan persandingan aku will be held on 2 Oktober 2015, then persandingan pada 17 Oktober 2015. FINAL! tiada lagi kompromi. Abang aku yang sorang tu la maybe problem siket sebab dia polis dibahagian Istana Johor. So dia susah siket nak apply cuti. Emm aku nak buat macam mana, Pasrah je la kan?

Abang first aku ni kadang-kadang memang strict sangat. Tapi alhamdulillah dia dah whatsapp awal-awal jangan risau. Katering dia dah call dan carikan. Murah giler.. RM 5 PER PERSON. Memang murah. Tapi bila fikir-fikir balik Sg besar bukanlah kampung sangat. Ada Mcdonald, ada TF Value tau hihi. So bersyukur sangat dapat katerinh harga murah. Bukan taknak buat merewang atau gejubos, tapi mak dah penat la nak merewang ni.. Lagipon pening kepala pulak nanti (ee ngadenye aku)

Merewang atau Gejubus

Banyak plan perkahwinan aku di bincangkan dan di take over oleh Mak, Abang Ujang dan Makcik Pakcik aku. Dari konsep katering yang berkonsepkan stall hinggalah plan khemah semua mereka dah tentukan. 

Air Konsep Stall

Mee Kari

Pakcik makcik pula suka kalau aku hidangkan makanan tradisional orang jawa. Contohnya macam Sambal Taun, Pecal, Rojak, Sambal Jawa (eee memang favourite aku tu). So memang itulah yang akan aku tempah. In sha allah ;)

Sambal Taun

Sambal Jawa

Sambal pecal

Ikan Keli Masak Kencur



Sebenarnya banyak lagi makanan jawa yang dah famous sekarang ni. Dan dah diketengahkan di bidang-bidang katering ni. Mungkin menu-menu diatas ni akan aku tempah ataupun hanya ikut nasi minyak standard yang biasa ada di majlis-majlis perkahwinan lain.

Nasi Minyak
So korang yang area Sabak Bernam, Sg Besar sesiapa yang nak tempah katering murah-murah ni bolehla contact kite ye. Nanti aku bagi no fon. Tapi majlis aku ada lagi dalam sebulan. Kene tengok dulu la sama ada best atau tak. Nanti aku review balik. So korang jangan pening-pening ye. Semua boleh google je sekarang ni. Chill

31 comments:

  1. salam awak. macam mana nak contact awak, saya plan nak buat majlis kt sg besar jugak. in shaa Allah. betul2 mmerlukan katering dan kanopi yg murah2 n bagus. awk bole bg nom telefon katering tu kat saya x? or awk bole ctc trus nom saya bgtaw nom tu sbb sy jarang buka blog. :) tq ya. 01139159269

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. Yup. ..nak jgk no fon tu. ..wassup sy ya. ..01133555800

    ReplyDelete
  4. Yup. ..nak jgk no fon tu. ..wassup sy ya. ..01133555800

    ReplyDelete
  5. nak jgk no fon tu. ..wassup sy ya. ..01123649200

    ReplyDelete
  6. Wassap sy please.. 0133980829😊

    ReplyDelete
  7. Wassap sy please.. 0133980829😊

    ReplyDelete
  8. nak juga fon no katering tu.. wasap di 012-3665152. tq

    ReplyDelete
  9. Whatapp no phone tu. 0163633797 tq.

    ReplyDelete
  10. saya seperti berminat katering yang ditawarkan sila pm untuk sye ketahui details lebih lnjut

    ReplyDelete
  11. saya seperti berminat katering yang ditawarkan sila pm untuk sye ketahui details lebih lnjut

    ReplyDelete
  12. Mintak contact catering tu.. Jgk 0123451167

    ReplyDelete
  13. salam. req no contact katering tue. tq

    ReplyDelete
  14. salam. req no contact katering tue. tq

    ReplyDelete
  15. salam.. pm contact no katering awk ye.. 0129140409

    ReplyDelete
  16. salam.. pm contact no katering awk ye.. 0129140409

    ReplyDelete
  17. hai..boleh sy dpatkan no catering tu?
    pm yer 0133440126

    ReplyDelete
  18. boleh saya dapatkan nombor catering tu..
    whatsapp saya 0135839985

    ReplyDelete
  19. Assalamualaikum..sis, boleh wasap sy nombor caterer? 0175998693

    ReplyDelete
  20. Sis,boleh whatsapp no caterer tu..
    0193751308 Azizah..
    Thanks in advance..

    ReplyDelete
  21. Sis,boleh whatsapp no caterer tu..
    0193751308 Azizah..
    Thanks in advance..

    ReplyDelete
  22. Boleh saya dapatkan nmber catering tu..klau di luar kawasan sbak bernam bole ke catering

    ReplyDelete